Polska jest piękna – Trójwieś Beskidzka

Mówią: „Cudze chwalicie swego nie znacie” to trafne  powiedzenie idealnie sprawdza się w przypadku naszej wycieczki do Lalik. Miejscowość ta położona jest w województwie śląskim wokół malowniczego Beskidu Zachodniego. Wydaje się jakby czas tu zwolnił swe obroty, spokój i otaczająca przyroda- uspokaja i wycisza.

Naszą wycieczkę rozpoczynamy od spotkania z tradycją. W Koniakowie zwiedziliśmy Izbę Pamięci Marii Gwarek (słynnej koronczarki) oraz Muzeum Koronek  Wśród ciekawych opowieści zaskakującym okazało się, że kobiety z tej miejscowości wykonują koronki, które zamawiane są do samych Indii. Zobaczyliśmy także największą koronkę na świecie wykonaną właśnie przez koronczarki z Koniakowa.

Następnym przystankiem była Chata Kawuloka znachora i zielarza, który występował także w odcinku „Czterej pancerni i pies”. Poznaliśmy nie tylko tradycyjne umeblowanie izby chłopskiej , ale także posłuchaliśmy gry na tradycyjnych instrumentach tego rejonu. Spróbowaliśmy swoich sił w ubijaniu prawdziwej nieodtłuszczanej śmietany czyli zrobiliśmy w ten sposób prawdziwe, pyszne masło. Wspaniałe, dowcipne opowieści uroczego gawędziarza przeniosły nas do czasów naszych przodków, gdzie życie było trudne ale zarazem łatwiejsze i piękniejsze. Ludzie spędzali czas ze sobą, a nie obok siebie. Równie ciekawa była prezentacja ludowych instrumentów muzycznych.

Zwiedziliśmy także Wisłę a w niej m.in.Muzeum Mistrza Lotów – Adama Małysza. Zobaczyliśmy, gdzie Adam uczył się swego rzemiosła. Wyjechaliśmy do niegdyś niedostępnego dla zwiedzających – Zamku Prezydenckiego skąd roztacza się przepiękny widok na pobliski zalew.

W Węgierskiej Górce otarliśmy się o historię Wojska Polskiego. Zobaczyliśmy schron obronny, w którym nasi żołnierze bronili się przed atakami wroga. Pełne wyposażenie łącznie z asortymentem medycznym pokazywało, jak trudne jest życie żołnierzy uwięzionych w betonowych pudłach.

Wszystkie atrakcje naszej wycieczki nie są możliwe do opisania, jednak wrażenia pozostaną w naszych sercach i głowach na długo. Przepiękna pogoda, ciekawi ludzie i wspólnie spędzony czas – bezcenne 🙂

dsc_7250-promyk-h550mw7 p1150887-promyk-h550mw7 18-09-2016-202359-bmp-promyk-h550mw7 img_8550-promyk-h550mw7 dsc_7357-promyk-h550mw7 img_8948-promyk-h550mw7 img_8707-promyk-h550mw7            p1170005-promyk-h550mw7 p1170015-promyk-h550mw7 p1150995 dsc_7626-promyk-h550mw7 dsc_7659-promyk-h550mw7 img_9005-promyk-h550mw7 p1170090-promyk-h550mw7