Sandomierz – wycieczka śladami historii

W dniach 24-28 czerwca 2019 r. udaliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Chociaż głównym miejscem zwiedzania miało być miasto serialowego Ojca Mateusza, to nie zabrakło atrakcji w drodze jak i w okolicy Sandomierza. Pierwszego dnia byliśmy w Pacanowie w Europejskim Centrum Bajki Koziołka Matołka. Tutaj zobaczyliśmy „Bajkowy Świat” a także spektakl Małego Teatru a w nim „Małą Syrenkę”. Wieczorem zajechaliśmy do Pensjonatu „Pod Pieprzówkami” w Zalesiu Gorzyckim, który znajduje się w cichej i spokojnej okolicy. Kolejne dwa dni spędziliśmy na odkrywaniu uroków Sandomierza. Mimo bardzo dużego upału nie zabrakło nam sił, aby zobaczyć Starówkę, Bazylikę Katedralną, Wąwóz Królowej Jadwigi, Zbrojownię, Świat Ojca Mateusza czy Bramę Opatowską. Udało nam się również zobaczyć, jak na Rynku był kręcony serial „Ojciec Mateusz”. Niektórzy z nas zdołali zrobić sobie z aktorami pamiątkowe zdjęcia! Czwartego dnia pojechaliśmy do Muzeum Archeologicznego „Krzemionki” a także zwiedzaliśmy ruiny Zamku Krzyżtopór. Mimo wysokiej temperatury mieliśmy siłę i chęć, aby wieczory spędzać na zabawie i wspólnych tańcach. Czas biegł nam bardzo przyjemnie a wiadomo, że wszystko co dobre szybko się kończy i musieliśmy się udać w podróż powrotną do domu. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Zamek w Baranowie Sandomierskim. Do domu wróciliśmy uśmiechnięci, zadowoleni i z dużą ilością niezapomnianych wrażeń.